De zesde week! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu De zesde week! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu

De zesde week!

Door: Eline Naler

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Mei 2018 | Kenia, Rangala

Maandag 7 mei:
Onze wekkers stonden om 7 uur vandaag. Om 8 uur moesten we aanwezig zijn om alle kinderen te wassen en aankleden voor de doop. Alle meisjes hadden een super mooi en schattig jurkje aan. De jongens een wit t-shirt met een wit broekje. Toen alle kinderen de kleren aanhadden mochten we met ze naar buiten. Wij hadden allemaal een eigen kindje die we vast mochten houden tijdens de doop. De doop begon met veel bidden en zingen. De jongens van de Rangala Boys highschool waren ook aanwezig en waren aan het zingen en dansen. De doop duurde de hele middag en daarna zijn we gaan lunchen met iedereen. We zijn rond 4 uur naar huis gegaan. We zijn ons daarna gaan voorbereiden voor het afscheidsfeestje. We hadden flessen drank gehaald en frisdrank. Ze weten hier echt wel hoe ze een feestje moeten bouwen. Super leuk om te zien hoe ze hier allemaal dansen.

Dinsdag 8 mei:
Vandaag konden we gelukkig uitslapen, helaas was dat van korte duur omdat het schooltje naast ons begon. We waren allemaal rond 8 uur wakker. Daarna hebben we alvast wat spullen ingepakt en opgeruimd. Daarna zijn we nog even gaan helpen in het Babyhome. Om 4 uur zijn we naar Rangala boys highschool gegaan. Ze hadden ons gister uitgenodigd na de doop van de kinderen. Toen we aankwamen  werden we echt door iedereen aangekeken en iedereen kwam naar ons toe. Het was echt super grappig om te zien hoe al die jongens zich aan het uitsloven waren. We hebben een rondleiding gehad door heel de school. Daarna zijn Sophie en ik eieren gaan halen voor de pannenkoeken. S'avonds heb ik mijn koffer nog verder ingepakt en nog wat opgeruimd. Ik moet er echt niet aan denken om morgen al afscheid te moeten nemen..

Woensdag 9 mei:
Vandaag staat in het teken van onze koffers inpakken en met de kindjes in Babyhome spelen. Het is echt een raar idee om morgen al weg te gaan. Rangala begon echt als thuis te voelen, ook omdat het huis waar wij slapen en onze stageplek op dezelfde compound is. Je ziet dus de mensen die je op stage ziet ook in je vrije tijd! En als je zin hebt om de kindjes even te zien dan ben je er binnen 10 stappen. In de middag hebben we alvast een beetje afscheid genomen van de kinderen. Lisa had lolly's megenomen van thuis en die hebben we uitgedeeld aan de kinderen. S'avonds hebben we nog wat laatste dingen ingepakt.

Donderdag 10 mei:
Vandaag is het dan zo ver.. We moeten afscheid nemen van ons huis en onze stage. We vonden het allemaal heel erg lastig. We waren om 8 uur aanwezig en we begonnen samen met al onze collega's. Sister vroeg onze collega's om nog iets tegen ons te zeggen. Het was allemaal super lief en positief wat ze over ons zeiden. Daarna hebben wij iedereen nog bedankt voor de leuke tijd. Ook kregen wij nog een armbandje met Rangala Babyhome erop als aandenken! En toen was het al weer tijd om te vertrekken. Na 2 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in Kisumu. Na de meeting in Pabari zijn we met de tuktuk naar Java gegaan om wat te eten en daarna hebben we boodschappen gedaan. Ons laatste nachtje vandaag bij Milli..

Vrijdag 11 mei:
Vandaag stond de wekker om 5:00.. We moesten om 7 uur bij Pabari aanwezig zijn. Vandaag gaan we naar de Masai Mara en dat is 8 uur lang rijden vanaf Kisumu. We zijn onderweg een paar keer gestopt om naar de wc te gaan en wat eten en drinken te halen. We hebben uiteindelijk 10 uur gereden in totaal. Maar na 4 uur waren we gelukkig al in de Masai Mara en hadden we de rest van de tijd al een safari gedaan. We moesten namelijk naar de andere kant van het park rijden om naar onze tenten te komen. We hebben ondertussen al veel dieren gezien en mooie foto's kunnen maken. Toen we bij onze tenten aankwamen was het ongeveer 18.00. Het waren best mooie tenten en met een WARME douche!  Om 19.00 gingen we met zijn allen eten. Vanaf 18.30 ging de stroom aan tot ongeveer 21.30, dus toen hebben we snel onze telefoons en camera's opgeladen. We slapen met zijn 4tjes in de tent, dat was wel gezellig. De Masai Mara is toch wel een leuke afsluiter van onze 7 weken samen.

Zaterdag 12 mei:
Vandaag werden we om kwart voor 7 wakker. Om half 8 vertrokken we met de busjes voor een dagje safari. In de ochtend zagen we gelijk al veel dieren. Toen we net voorbij de leeuwen waren kwam ons busje vast te zitten. Er zat geen beweging meer in, naar voor lukte niet en naar achter ook niet. Gelukkig was het busje van de andere meiden in de buurt en die heeft tegen de achterkant van ons busje aangereden en heeft ons er zo uitgeduwd. Gelukkig konden we er allemaal om lachen. In de middag stopten we bij een luxe hotel om even wat te eten en te drinken. Om 17.00 waren we weer terug bij ons verblijf. We gingen allemaal redelijk vroeg slapen omdat we er morgen echt vroeg uit moeten.

Zondag 13 mei:
We moesten er vandaag echt vroeg uit.. Om 05:15 stond de wekker. Vandaag gaan we al weer terug richting Kisumu. In de ochtend hebben we nog dieren gezien. En toen iedereen half lag te slapen, zag ik ineens een grote leeuw langs de weg liggen. Maar door het hoge gras wist ik niet goed of het nu echt een leeuw was. Maar 2 meter ernaast zag ik er weer eentje liggen, dus riep ik naar de driver dat hij moest stoppen. De meiden geloofde mij echt niet dat ik leeuwen hadden gezien. Toen we een stukhe terug gereden waren, lagen er toch echt 2 grote leeuwen. Dit waren echte Lion Kings!! Ze waren echt super dichtbij. Toen reden was het nog een uurtje rijden naar het project van Lynnia. Ze woonde hier in Kenia met haar ouders en ze hebben een project daar. Het was leuk om te zien! Toen we weggingen hadden ze voor ons allemaal nog een cadeautje. Ik heb een ketting en mooie oorbellen gekregen! Daarna moesten we echt nog wel lang rijden.. Toen we eindelijk bij Pabari aankwamen moesten we met onze koffers naar het andere verblijf in Dunga. Wij verblijven hier de laatste 2 nachten. Het is een mooi appartement met een warme douche en Wifi!!! Ik slaap samen met Sophie op de kamer. Gelukkig nog een beetje luxe de laatste 2 dagen. Daarna zijn we naar Dunga Hill Camp gegaan om wat te eten met de meiden. Het was nog een gezellig avondje.

X Eline

• 14 Mei 2018 - 18:13

Papa:

Lieve Eline,

Weer een super leuk reisverslag en mooie foto's.
    Goede reis terug.
    See you soon!!!