De tweede week! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu De tweede week! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu

De tweede week!

Door: Eline Naler

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 April 2018 | Kenia, Rangala

Maandag 9 april:
We hebben vannacht bijna niet geslapen met zijn allen. We hoorde iemand aan onze deuren zitten en even later hoorde we keihard iemand gillen.. Ik dacht eerst dat het een van de meiden was, maar toen hoorde ik Lisa roepen: "wie was dat?" En toen de andere meiden zeiden dat zij het ook niet waren werden we super bang met zijn allen! We hebben toen alle matrassen in de woonkamer gelegd en zijn daar met zn viertjes gaan slapen. Niemand kon daarna nog echt goed in slaap vallen.
We waren toen ook erg blij toen onze wekker om 6.45 af ging.. Niet dus!
We zijn daarna naar het Babyhome gelopen. Ik  begon weer met het wassen en aankleden van de baby's. Sophie voelde zich niet lekker en is daarom even thuis gebleven. De vrouw met wie ik samen werk die laat ons graag alleen werken en is daarom bijna altijd weg. Het was best doorwerken dus vanochtend in mijn eentje!
Na de pauze voelde Sophie zich al beter en besloot daarom weer mee te gaan.
We vroegen of we buiten op een kleed met de baby'tjes konden spelen maar dat moest in  ruimte voor de uitgang.
S'avonds hebben we pannekoeken gebakken en een film gekeken.

Dinsdag 10 april:
Vanacht heb ik echt goed geslapen! We hebben heel de dag stage gelopen tot 17.00. Ik ben echt heel erg geschrokken van de verhalen over de kinderen. Sommige kindjes zijn zelfs gewoon gevonden tussen het vuilnis.. Dat kan je je toch gewoon niet voorstellen!! Het was echt moeilijk om te horen!
S'avonds heeft Lisa gekookt. Na het eten hebben we een film gekeken.

Ik heb het nog niet eerder genoemd in mijn blog, maar er zat een doos met brieven in mijn koffer. Elke dag dat ik hier in Kenia ben mag ik een brief openmaken! Dit doet mij echt heel erg goed. Alle lieve woorden en creatieve brieven! Ik wil iedereeen heel erg bedanken voor de lieve en leuke brieven! Het maakt mij echt heel gelukkig om het allemaal te lezen!

Woensdag 11 april:
Heb echt lekker geslapen vannacht! We moesten alleen wel vroeg opstaan omdat we naar stage moesten. We begonnen weer met het verschonen, wassen en aankleden van de kinderen. Dit is eigenlijk een beetje een standaard routine. Daarna nog even binnen met de kinderen gespeeld en daarna de was gedaan. We krijgen ook al steeds meer een band met onze collega's, tijdens de taken hebben we gewoon leuke gesprekken.
Tijdens de lunch hebben we pannekoeken gebakken. Na het eten gingen we met zijn allen naar een klein winkeltje 10 minuten van de compound vandaan. We hebben even gekeken wat we daar allemaal kunnnen halen.
Om 15.00 zijn we weer terug naar stage gegaan. We hebben voor het eerst buiten met de kindjes gespeeld! Het was zo schattig om te zien hoe leuk ze het vonden. Daarna hebben we de kindjes eten gegeven
S'avonds heb ik mijn tas gepakt voor het weekendje in de stad! We vertrekken morgen om 14.00 naar Kisumu!
We hebben daarna nog een film gekekenn en zijn daarna gaan slapen.

Donderdag 12 april:
Toen ik wakker werd was het keihard aan het regenen. We zijn om 07.35 vertrokken naar stage en hoefte maar tot 13.00 te werken
Daarna hebben we even snel wat gegeten en zijn we met de bus naar Kisumu vertrokken.
We hebben het s'avonds nog even gezellig gemaakt samen met Val.

Vrijdag 13 april:
We hebben vannacht niet echt veel slaap gehad, omdat we vroeg op moesten staan. We werden opgehaald met een busje om naar het Kakamega forest te gaan. Toen we daar aankwamen was de omgeving echt super mooi! We zijn eerst allemaal nog even naar de wc geweest en daarna zijn we gaan lopen. Het lopen zelf was echt verschrikkelijk hahah. Het was overal zo glad door de modder. Het is echt een wonder dat er maar 2 gevallen zijn.. We hebben in totaal 6 uur gelopen!!! We hebben wel apen en mooie vlinders gezien. We zijn ook nog even gestopt bij een rivier waar we wat hebben gedronken!
Toen we klaar waren met het lopen was iedereen echt gesloopt en zijn we nog even wat gaan drinken.
S'avonds zijn we uit geweest bij Roan rooftop bar. Er waren allemaal Ieren daar die echt heeel erg dronken waren en die allemaal met ons begonnen te praten. Ook werden al onze drankjes betaald door hun.
Het was heeel erg gezellig.
We zijn echt laaat gaan slapen daarna..


Zaterdag 14 april:
Ik heb weer heel weinig geslapen vannacht.. Was weer best wel vroeg wakker. Vanochtend hebben we niet zo veel gedaan. In de middag zijn we gaan zwemmen met de meiden, Val en Brian. Het was een zwembad met het uitzicht over heel Kisumu, super mooi dus! Het zwembad was ook nog best wel groot. Ook hebben we bij het zwembad met zijn allen nog even wat gegeten en gedronken. Het was echt heel erg gezellig. Toen zijn we weer terug naar Millicent gegaan. En na een uurtje zijn we naar de stad gereden om nog wat geld de pinnen voor de aankomende 10 dagen in Rangala. S'avonds voelde ik mij niet zo lekker en Lisa had hetzelfde. We hebben bij het zwembad samen een pizza gedeeld, dus misschien was dat wel niet helemaal goed. De meiden hebben nog wat gedronken met zijn allen en ik voelde mezelf echt niet lekker en ben eerder naar bed gegaan. Ik heb in bed nog even een stukje van een film gekeken die ik gedownload had en ben daarna gaan slapen.

Zondag 15 april:
Vanochtend werd ik weer vroeg wakker, terwijl ik gewoon had kunnen uitslapen. Na het ontbijt hebben we onze tassen gepakt en zijn we vertrokken naar de supermarkt. Daar moesten we weer boodschappen doen voor 2 weken.. Het was echt super veel!! Daarna zijn we met de bus vertrokken terug naar Rangala. Het was best wel druk dus we konden niet naast elkaar zitten. Ik ging naast een man zitten die aan een stuk door tegen mij begon te praten. Het was net Dokter Phil.. Hij was mij allemaal levenslessen aan het geven. Ook vroeg hij of hij mij in Nederland kon komen opzoeken.. Je begrijpt wel dat die 2 uur in de bus naar Rangala nog nooit zo lang heeft geduurd.. hahaha!  De boodschappen dragen daar de compound was ook echt een groot succes. Een aantal grote tassen, 4 watermeloenen, een koffer en een ananas en we waren maar met vier personen..
We kwamen om 18.45 aan in Rangala, we hebben nog even snel wat gegeten en daarna zijn we aan een film begonnen.

X Eline

  • 15 April 2018 - 20:13

    Papa:

    Lieve Eline,

    Weer een leuk verslag.

    Mis je


  • 16 April 2018 - 09:39

    Marian:

    Heyy Eline,

    Wat doe je het goed in Kenia! Geniet van alle avonturen!
    X Marian

  • 19 April 2018 - 10:23

    Sabsra:

    Lieve Eline wat gaaf weer die natuur, omgeving en hoe je het allemaal omschrijft heel leuk weer allemaal lekker genieten in Kenia liefs xxx

  • 21 April 2018 - 11:11

    Jackie:

    Hallo eline, wat een indrukken en wat een belevenis! Probeer er van te genieten hoor, eenmaal thuis zul je zien alles gaat hier zn gangetje en dit is uniek om mee te maken. Verhalen uit een compleet andere cultuur is mooi om mee te nemen en doet je beseffen dat we het harstikke goed hebben hier. Heb je al een mooie bestemming gevonden voor het gedoneerde geld? Plezier en verder een mooie tijd daar. Xx jackue

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Op mijn blog kunnen jullie al mijn avonturen lezen van mijn stage in Kenia.

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 5634

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 16 Mei 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: