Donatie - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu Donatie - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu

Donatie

Door: Eline Naler

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Mei 2018 | Kenia, Rangala

Voor dat ik aan mijn reis naar Kenia begon, heb ik een actie opgezet om geld in te zamelen voor het Babyhome. Mij is geadviseerd om te vragen in het Babyhome wat ze nodig hebben.

Het Babyhome is de plek waar ik stage loop in Kenia. Ik loop hier nu al ruim 3 weken stage en ik heb het super erg naar mijn zin. Ik had niet verwacht dat ik zo erg van de kinderen kon gaan houden. Het Babyhome geeft onderdak aan ongeveer 40 tot 45 kinderen, van de leeftijd 0 t/m 4 jaar oud. Ik heb in het begin op Admisson Room gestaan, dit is de kamer met de jongste kinderen. De jongste is nu 1 week oud. Ik denk dat het afscheid nemen van het Babyhome heel zwaar gaat worden.

Ik heb een flink bedrag opgehaald en daar wil ik jullie allemaal heel erg voor bedanken!

Nu vragen jullie je natuurlijk af wat ik met het geld gedaan heb..

Ik heb een koe gekocht! En nu zul je misschien denken waarom koopt ze een koe? Ze gebruiken melk van de koeien voor het maken van het eten voor de kinderen. De kleinste krijgen alleen maar melk en de wat ouderen krijgen een growing formule waar ze ook melk voor nodig hebben.

In overleg met sister zijn we tot de conclusie gekomen dat dit een hele mooie donatie is. Hierdoor helpen we eigenlijk alle kinderen. Ze hadden al een tekort aan melk vertelde ze. Sister vertelde dat een tekort aan melk er voor zorgt dat de kinderen afvallen, dat is een probleem wat steeds terug komt.

Een week nadat we het gesprek over de koe hadden gehad is de beste koe van het Babyhome overleden. Ze waren hier allemaal erg verdrietig om. Ook merkte je gelijk dat het eten er anders uitzag, het was veel donkerder en dikker omdat ze dus bijna geen melk meer hebben.

De avond erna werd ik s'avonds naar sister geroepen. Ze vertelde mij dat ze contact had gehad met een boer en dat hij een goede koe gevonden had. Ze moesten er wel snel bij zijn want dit was een eenmalige kans. En dus 1 dag later was de koe er!

Het is een kalf en ze is zwanger voor de eerste keer. Manon heeft verstand van koeien en vertelde dat dit een goede koe was die er goed uitzag! De boer vertelde dat deze koe ongeveer 20 liter melk geeft! Daar kunnen ze veel kinderen mee voeden!

De mensen van het Babyhome wilde de koe graag naar mij vernoemen. Dus koe Eline staat nu lekker in de stal bij het Babyhome. Het kalfje gaat Claudia heten! Voor de mensen die het niet weten, Claudia is mijn zusje.

Ik wil alle mensen die geld gedoneerd hebben heel erg bedanken! Al onze collega's en de sisters in het Babyhome waren er echt dolgelukkig mee. Ze hebben heel vaak gezegd dat ze er super blij mee zijn. Ik heb sister ook verteld van wie de donaties zijn en ze wil jullie allemaal heel erg bedanken! Dit is echt iets waar ze voor een langere tijd heel veel aan hebben!

Heel erg bedankt allemaal! Jullie hebben echt iets kunnen betekenen voor het Babyhome!

X Eline



  • 02 Mei 2018 - 09:32

    Jackie:

    Wat een super aankoop!! Dit is voor nu en de lange termijn. En je zult zo een naamgenoot hebben.. Top. Nog een mooie laatste tijd. Groetjes jackie .

  • 05 Mei 2018 - 00:39

    Sandra :

    Hoi Eline wat een mooi verhaal weer en een koe als kado achter laten echt super. Nog even en het zit er op geniet nog van alles gr Sandra XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Op mijn blog kunnen jullie al mijn avonturen lezen van mijn stage in Kenia.

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 5624

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 16 Mei 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: