De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Eline Naler - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Door: Eline Naler

Blijf op de hoogte en volg Eline

06 April 2018 | Kenia, Kisumu

Donderdag
Het is eindelijk zo ver.. Tijd om naar Schiphol te gaan. We kwamen ruim optijd aan op Schiphol. Mijn ouders, zusje en opa en oma kwamen mij uitzwaaien. Ik voelde mij best wel gespannen, wat ook erg logisch is. Het afscheid nemen vond ik best wel moeilijk, maar ik hoefte niet te huilen. Pas na de douane kwam het besef dat het nu echt gaat beginnen en dat ik mijn familie voor 7 weken niet ga zien, toen wilde ik eigenlijk heel graag weer terug.. Maarja dat was ook niet echt een optie..
We hebben daarna met zijn alle bij de Mac gegeten en wat gedronken bij Starbucks. Toen was het eindelijk tijd om te vliegen.. We zaten met zijn alle achterin het vliegtuig. Het was een snelle vlucht,  alleen heb ik niet veel kunnen slapen helaas.. De man voor mij had zijn stoel zo ver naar achter gedaan dat hij bijna bij mij op schoot lag.. Gelukkig was dit niet heel de vliegreis.

Vrijdag
Een half uur eerder dan verwacht kwamen we aan in Nairobi. We hebben Sarah toen voor het eerst ontmoet, ze is echt super aardig. Zij is een soort van onze coach hier.
We weren met 2 busjes opgehaald, 1 voor de koffers en 1 voor ons. Toen hebben we onze simkaarten gekocht. We hebben echt super lang moeten wachten voordat we het eindelijk geregeld hadden, zo anders dan in Nederland.. Toen werden we naar Pabaris Paradise gebracht. Dit is het verblijf van de meiden die in de stad zitten, het zag er super mooi uit. Wij werden toen gebracht naar Millicent, onze Keniaanse mama. Waar we voor 4 nachten verblijven. Dinsdag gaan we naar ons vaste verblijf!
Toen ik daar binnen kwam dacht ik echt help waar ben ik aan begonnen.. Het was echt een Keniaans huis, niet dat daar iets mis mee is maar het is zo anders dan thuis.
De eerste avond had ik het best wel moeilijk, mijn heimwee kwam heel erg opspelen..
Ik kon savonds gelukkig wel warm douchen, alleen zijn we er wel achtergekomen dat de wc's heel vaak niet doorspoelen.. Niet echt handig hahaha..
Ook hebben wij tijdens het eten de zoon van Millicent ontmoet,  Valentino hij is echt heel aardig.

Zaterdag
Vandaag hebben wel lekker uit kunnen slapen tot een uurtje of 10, dit hadden we ook wel nodig na de vliegreis.
Na het ontbijt zijn we met Valentino gaan wandelen. Het was leuk omdat we veel gezien hebben! Na het wandelen hebben we nog even lekker kunnen relaxen en daarna werden we weer opgehaald door een busje en gingen we naar de andere meiden. We gingen samen met Sarah Kisumu verkennen. We hebben eerst lekker gegeten bij een restaurantje en daarna zijn we naar een markt gegaan waar ze allemaal fruit hadden, hier hebben we voor weinig geld watermeloenen gehaald (hier zijn we echt dol op) en ananas. De markt was wel heel erg wennen.. Ze trokken je nog net niet toe naar je kraampje en we werden door iedereen aangekeken. Ook had Millecent gevraagd of we voor haar appeltaart wilde bakken, dus hadden we ook wat appels meegenomen. Na de markt gingen we naar een andere markt waar allemaal souvenirs konden kopen, er stonden dan allemaal mensen voor de kraampjes om te vragen of we binnen wilde kijken en of we iets wilde kopen, er was erg veel maar het was bijna allemaal hetzelfde. Ik ben toch nog wel een tijdje in Kenia dus ik ga niet gelijk de tweede dag al souvenirs kopen.
Daarna hebben we boodschappen gedaan en daarna naar Millecent waar we weer heerlijk hebben gegeten. We aten biefstuk met bloemkool en aardappelpuree, als toetje hadden we watermeloen. We waren allemaal wel erg moe van de lange dag. We hebben savonds nog wel lekker buiten gezeten met Valentino.

Zondag:
Vanmorgen zijn we met alle meiden naar de kerk gegaan, het was erg leuk! De kinderen waren aan het dansen en vooraan waren er mannen en vrouwen aan het zingen. Na dat we naar de kerk zijn gegaan gingen we mee naar Pabaris waar we lekker de hele middag hebben kunnen zwemmen en relaxen. We hebben daarna lekker gegeten bij Java, dat is een erg lekker restaurant! Daarna zijn we naar Dunga Hill gegaan, een meer waar allemaal live muziek was en waar we lekker wat konden drinken, ook hebben we de zonsondergang gezien. Daarna zijn we terug gegaan naar Millecent en hebben we lekker gegeten! Savonds hebben we lekker buiten gezeten met Valentino!

X Eline

  • 06 April 2018 - 22:18

    Claudia :

    Super leuk!❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Op mijn blog kunnen jullie al mijn avonturen lezen van mijn stage in Kenia.

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5626

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 16 Mei 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: